Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
November 25, 2017, 12:04:15 AM
Home Help Search Login Register
News: Welcome to the GuerrillaGardening.org Community, a place for guerrillas and wannabe guerrillas from around the world. Enlist with a username and password to share your guerrilla gardening plans, activity and advice. Find support or just go for it solo, sow the seed and get something growing. Click here to return to the home page: www.GuerrillaGardening.org

You can also connect with people at the GuerrillaGardening.org Facebook group here: http://www.facebook.com/guerrillagardening

TIP: To get alerts to replies to your messages click PROFILE then click "Look and Layout Preferences" on the left hand side menu. There is a check box to get alerts, and a check box to see recent posts at the top.

+  guerrillagardening.org
|-+  Regional Boards
| |-+  France
| | |-+  Paris
| | | |-+  Une serre sur la Petite Ceinture
0 Members and 1 Guest are viewing this topic. « previous next »
Pages: 1 Go Down Print
Author Topic: Une serre sur la Petite Ceinture  (Read 6105 times)
Kementari
Troop
*

« on: December 07, 2014, 09:22:35 AM »

(On pourra alors dire qu'on se serre la ceinture, hu hu hu...  Grin  ahem...)

Bonjour chers guerrilleros parisiens !

Je ne sais pas pour vous, mais j'ai une affection particuliere pour la Petite Ceinture, desaffectee mais pleine de vie, ou la nature reprend ses droits malgre la vie urbaine tout autour et les damnes cretins qui y laissent leurs dechets... Et pour moi c'est un des endroits les plus riches de potentiel pour le guerrilla-gardening de l'intra-muros.

J'y ai seme des graines de fleurs sauvages l'automne dernier, je compte bien faire la meme chose a beaucoup plus grande echelle ce printemps (je passe l'hiver a constituer mon arsenal... patiemment!).

Mais outre les fleurs pour nos petits amis pollinisateurs... J'ai bien envie de voir plus grand et, avec votre aide, de creer un potager communautaire sur la P.C.  Grin

On peut construire pour tres peu cher une serre "en arceaux", avec des tuyaux de PVC souples et de la bache plastique transparente. A condition de ne pas se faire vandaliser (c'est ma principale crainte pour ce projet  Sad  )  il serait alors facile d'y cultiver des pommes de terre, des radis, des laitues...

Contactez-moi si vous etes interesses, j'aurai besoin de renforts !!

Je n'ai pas de localisation precise en tete pour le moment, la Petite Ceinture est vaste et j'ai encore beaucoup de reperage a faire pour choisir l'endroit ideal : vos suggestions sont toutes les bienvenues !

------

Hi there fellow guerrillas in Paris!

If you don't speak French, the above message was me ranting about the awesomeness of the "Petite Ceinture" in Paris (the abandoned railway, check it out : http://en.wikipedia.org/wiki/Chemin_de_fer_de_Petite_Ceinture ) as a guerrilla-gardening target area. I've been scattering wildflower seeds there in autumn and will resume doing so in the spring.

ALSO: if you're in Paris, and you think a community vegetable garden would be a kickass thing to have there, I need your help!

I hope to hear from you  Wink
« Last Edit: December 07, 2014, 09:25:26 AM by Kementari » Logged
Pages: 1 Go Up Print 
« previous next »
Jump to:  

Login with username, password and session length