À la découverte de William McDonough / With discovered of William McDonough

• 0 replies
  • 2811 views
LA VERSION ORIGINALE FRANCAISE SUIT JUSTE APRÈS !

Hello!
I study in architecture in Montreal, and I intended to speak today about an American architect, named William McDonough.
By making a very short research, I could learn much from information on this visionary of the field of architecture. It is now my model, and I would like to much to make known it you. Here the bond towards its Web site:

and towards one of its conference on Youtube:

For example, it is fai engaged by China for several town planning schemes, compared to an important movement of rural migration which approaches in this country. To regulate the problem opposing the expansion of the city and the arable land destruction, it proposes the idea to raise the lands arable above the buildings (residential, industrial, academic, commercial) while making sure that the project respects more the environment.

It is an idea too brilliant and what is even more brilliant is than the maintaining world believes it and applies these ideas. Green architecture leaves the utopism!!!

It is fantastic. Then, I held to introduce this man to you.

I am sorry for the translation BABEL FISH...

*Pour les fiers francophones de ce monde !*

Bonjour ! 

J'étudie en architecture à Montréal, et j'ai  entendu parler aujourd'hui d'un architecte américain, nommé William McDonough. 
En faisant une très courte recherche, j'ai pu apprendre beaucoup d'information sur ce visionnaire du domaine de l'architecture.

Il est maintenant mon modèle, et j'aimerais beaucoup vous le faire connaître.  Voici le lien vers son site web :

et vers l'un de ses conférence sur Youtube :

Par exemple, il s'est fai engagé par la chine pour plusieurs projets d'urbanisation, par rapport à un important mouvement d'exode rural qui s'approche dans ce pays.  Por règler le rpoblème opposant l'expansion de la ville et la destruction de terres agricoles, il propose l'iddée de surélever les terres Aagricole au-dessus des édifices (résidentiel, indstriel, académiques, commercial) tout en s'assurant que le projet respecte le plus l'environnement.
C'est une idée trop génial et ce qui est encore plus génial est que le monde maintenant le croit et applique ces idées. 

L'architecture verte sort de l'utopisme !!! 
C'est fantastique.