Friedrichshain Samariterviertel

• 6 replies
  • 6296 views
*

juju

• *
  • 68
    • Gartenpiraten@GrueneWelle!
Friedrichshain Samariterviertel
« on: April 29, 2007, 08:41:28 AM »
this street already has a lot of tree pit gardens but the best spot in front of a cafe was still bare. i actually applied for some funding for this which was the only way to realize it as the soil in this pitiable tree pit was close to not being soil anymore and i am flat broke.

so - guerrilla gardening or not?
its public ground, the city likes us doing it and reimburses us some of the costs (only in certain streets though!!!). they put up some rules, but we dont follow them. another tree pit garden that i did 2 days before is not on one of the supported streets, so i asked my friends for small donations to buy the dirt. i didnt ask or tell anyone else about this, it is basically exactly the same thing... (see the post "friedrichshain nordkiez")
in the end it doesnt matter, i guess. to quote aresh javadi from moregardens!coalition nyc:

"We should be doing that.  And you know, if you wanna call it guerrilla gardening – great.  If you wanna call it everyday gardening or kids gardening or lets heal the earth gardening – that’s what we need to be doing, we should be out there and doing it as if its our right and it is our right."

Re: Friedrichshain Samariterviertel
« Reply #1 on: March 24, 2011, 08:21:09 AM »
Hey there,
I am moving to Friedrichshain-Samariterviertel in a couple of weeks and am looking for people to take some gardening action together with. Please send me a PM.

Hallo,
ich ziehe in ein paar Wochen ins Samariterviertel in Friedrichshain und suche nach Leuten, mit denen sich g?rtnerisch was anfangen l??t oder denen ich mich anschlie?en kann. Bitte meldet euch doch per PN.

Viele Gr??e!

« Reply #2 on: March 28, 2011, 08:24:47 AM »
Hallo Tini,
ich bin auch neu hier und wollte in Berlin etwas g?rtnern.
Ich wohne nicht direkt im Friedrichshain, aber das ist nah und ich w?rde gern einsteigen.
Ich kann dir irgendwie keine Nachrricht schicken...falls das bei dir klappt, meld dich mal.
Die Plattform scheint mir auch ein bisschen eingeschlafen zu sein.
Jenny

« Reply #3 on: March 28, 2011, 10:19:00 AM »
Hallo Jenny,
hab dir grad ne Nachricht geschickt. Hoffe, sie kam an.
Viele Gr??e
Christin

« Reply #4 on: May 07, 2011, 01:14:05 PM »
Hallo, ich schreibe einen Artikel f?r ein Internet-Magazin ?ber das G?rtnern bzw. das guerilla gardening in Berlin und suche jemanden, der von seinen Erlebnissen erz?hlen bzw. mir seine Stadtbegr?nung zeigen k?nnte. Ich w?rde mich sehr freuen, wenn einer sich meldet. Besten Dank im Voraus!

Hi, I'm writing an article about gardens and guerilla gardening in Berlin and would love to speak to somebody who does it and to see what they've done. I'd be delighted if somebody could contact me.

Viele Gr??e  Christine

« Reply #5 on: May 10, 2011, 09:23:11 PM »
hallo christine,

kannst mir ja mal mailen, wenn du magst. ich bin gaertner, kuenstler und seit drei vier jahren auch recht aktiv in der direkten innnerstaedtischen bepflanzung !

pakkordeon(at)aol.com

« Reply #6 on: May 16, 2011, 12:33:39 PM »
hallo,

wir haben uns von euch inspirieren lassen, die nachbarn ueberzeugt und...
das samariterviertel hat noch einen neuen strassengarten!