Catsand Seedbomb*

• 2 replies
  • 5832 views
Catsand Seedbomb*
« on: March 21, 2010, 08:08:41 PM »
Sorry, my english is bad trash**
You must translate!!
Hallo Saatbombenwerfer,

ich wollte mal schnell eine ganz nützliche Erungenschaft verbreiten.
Saatbomben werden ja sehr gerne mit Lehmpulver gemacht.
Auf der Suche nach ordentlichem Zeug bin ich natürlich auf teuren Terrarienton gekommen ,
auch aus der Töpferecke habe ich Anbieter gefunden.Naturbaustoffhändler haben gerne auch mal 25 KG Säcke im Programm...

KATZENSTREU ist aber in fast jedem Geschäft zu kaufen, ist billiger und im Idealfall auch aus 100% Ton.
(Auf manchen Verpackungen steht sogar ,dass es zum Aufbereiten des Gartenbodens geeignet ist.)
In Zoogeschäften bekommst Du sogar für Kleintiere Minipackungen von sehr feinem Toneinstreu.

Bleibt nur noch die Frage, ob gebrauchtes Katzenstreu sogar Dünger enthält??

MFG Andi**
« Last Edit: March 21, 2010, 11:33:37 PM by Andi3376 »

*

cannonsblazing

Re: Catsand Seedbomb*
« Reply #1 on: March 22, 2010, 03:02:40 PM »
Mein Deutsch ist nicht so gut, wieso wie deine English  ::)

Das war eine sehr gutes Id?e! Ich habe nirgends Lehrpulver gefunden, aber jetzt kann ich vielleicht Lehr-Katzenstreu im Zoogesch?ft kaufen.  ;D

Aber, gebrauchtes Katzenstreu!? Ich hoffe das war nur zum Spass...

Tch?ss!  ;D

*

willie wit

• /soil is analog/
  • *
  • 53
Re: Catsand Seedbomb*
« Reply #2 on: March 24, 2010, 11:30:25 AM »
TRANSLATION OF ANDI 3371 POST.
Hello seedbomb throwers.
I just want you to know about a useful discovery , as you know seed bombs are often made with clay powder , looking for decent stuff i naturally came across expensive terrarium clay , in the potters corner i also found sellers . dealers for natural builders materials like to offer 25kg sacks in their catalogue.
Cat litter is howerver available in many shops , its cheaper and in the ideal case is also made of 100% clay.Some bags even claim it is useful for topping up garden soil.In pet shops you can even get mini packs of extra fine clay for small animals.
Leaves only the question whether used cat litter might contain manure?

comment from translator :- used cat litter is extremely corrosive and will kill about anything that grows.

Hope thats of help for those in clay free soil areas.
bB 8)