Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
May 20, 2013, 05:57:45 AM
Home Help Search Login Register
News: Welcome to the GuerrillaGardening.org Community, a place for guerrillas and wannabe guerrillas from around the world. Enlist with a username and password to share your guerrilla gardening plans, activity and advice. Find support or just go for it solo, sow the seed and get something growing. Click here to return to the home page: www.GuerrillaGardening.org

You can also connect with people at the GuerrillaGardening.org Facebook group here: http://www.facebook.com/guerrillagardening

TIP: To get alerts to replies to your messages click PROFILE then click "Look and Layout Preferences" on the left hand side menu. There is a check box to get alerts, and a check box to see recent posts at the top.

+  guerrillagardening.org
|-+  Regional Boards
| |-+  Sweden
| | |-+  Storuman railway station
0 Members and 1 Guest are viewing this topic. « previous next »
Pages: 1 Go Down Print
Author Topic: Storuman railway station  (Read 2547 times)
Elin
Troop
*

« on: August 29, 2008, 09:11:00 PM »

I live in the north of Sweden and learnt about guerrilla gardening from BBC World last night.  I came to think of Storuman railway and coach station (see picture).  The tables with benches presumably belong to the cafe, but are also used by travellers waiting for the airport coach.  The flower bed has been overgrown with weeds for as long as I can remember.  It's a bit late in the year to do something about it now (we'll have snow by mid-October), but if I still live here next summer...

Elin

* Storuman 023a.JPG (177.84 KB, 640x480 - viewed 371 times.)
cannonsblazing
Guest
« Reply #1 on: September 01, 2008, 08:23:27 PM »

Pantera v?rl?kar, krokus och allt s?nt! Smiley Det ska ju g?ras p? h?sten.

Go for it!  Grin
Elin
Troop
*

« Reply #2 on: May 18, 2009, 07:37:46 AM »

Rabatten ser ut att ha ett skyddat l?ge; ogr?set ?r redan sprudlande gr?nt trots att landskapet i ?vrigt inte riktigt har vaknat till liv ?n.  Jorden ser i mina otr?nade ?gon bra ut.  Det borde vara l?tt att f? n?got att v?xa d?r: varf?r inte lupiner (som klarar den h?rda vintern och skulle se bra ut mot den bruna tr?v?ggen) + ett?riga plantor som ?r f?rgglada hela sommaren.  Kanske plantera tulpanl?kar till h?sten.  Det finns en lucka p? v?ggen - vet inte om den m?ste l?mnas fri.

Jag s?g en ins?ndare i VK (eller var det VF?) nyligen fr?n n?gon som tr?ttnat p? den nedskr?pade rabatten, s? det ?r allts? inte bara jag...  F?rhoppningsvis betyder det att det finns andra h?r som skulle vilja hj?lpa till.

Rabatten var verkligen nedskr?pad.  Jag har plockat skr?p ? tyv?rr mycket krossat glas, s? till den som vill hj?lpa mig rensa ogr?s d?r s?ger jag anv?nd handskar!

Jag b?rjade rensa bort lite av ogr?set, mitt p? ljusa dagen, och funderade p? om jag skulle bli bortjagad ? men fann att f?rbipasserande tror att jag sommarjobbar ?t kommunen och d?rmed blir jag osynlig.  En man kom fram till mig och sa, ?Har de inte gett dig en grep?? (jag hade bara en liten spade), men i ?vrigt inga reaktioner. 

Jag reser utomlands igen i slutet av m?naden, s? hinner inte g?ra s? mycket ?t rabatten nu i v?r.  Jag hoppas f? med n?gra andra, som kan ta ?ver n?r jag reser.  Jag har satt upp flygblad p? anslagstavlor h?r i Storuman.  Projektet har en egen mejladress, ggstorumanstn@gmail.com

Elin
Pages: 1 Go Up Print 
« previous next »
Jump to:  

Login with username, password and session length